A Danone kutatásában arra kereste a választ, hogy a magyar fogyasztók mennyire veszik figyelembe a táplálkozási előnyökön túlmenően a környezeti hatásokat élelmiszervásárlásuk során. Minden ötödik (19 százalék) fogyasztó alkalmanként tudatosan is helyettesíti a hús- vagy tejalapú ételeket növényi alternatívákkal, 8 százalék heti egy alkalomnál kevesebbszer fogyaszt húst. Ezzel párhuzamosan emelkedik a növényi alapú élelmiszerek iránti igény, a 18-24 év közötti fiatalok 73 százaléka keresi a növényi alapú alternatívákat a hús helyett. A kutatás eredménye szerint a fő motivációs tényező az egészség megőrzése, de a megkérdezettek alig 8 százaléka hivatkozott kimondottan egészségi okokra, például allergiára. A fogyasztók egyharmada környezeti, fenntarthatósági kérdéseket…
A cikk folytatódik: http://biokalauz.co.hu/elelmiszer/2023/05/15/egy-felmeres-szerint-egyre-nepszerubbek-a-novenyi-alapu-termekek.html
- Hirdetés -