Figyelemkapitalizmus – sokan így nevezik azt az új korszakot, amit a közösségi média hozott el. A Netflix új dokumentumfilmje részletesen bemutatja, hogyan működik ez a világ, ahol belőlünk, felhasználókból csinálnak pénzt. Méghozzá annyi pénzt, ami a techcégeket az emberi történelem leggazdagabb cégeivé tette. Mi vagyunk a termék – állítják a filmben megszólalók, akik szinte kivétel nélkül a nagy közösségi oldalaknál dolgoztak korábban különböző vezető pozíciókban. Sokan közülük azért álltak fel, mert rájöttek, hogy amit csinálnak, az nem etikus. Sőt, nagyon is káros mind az egyénekre, mind a közösségekre. “A társadalom szövete elkezdett felbomlani” – hangzik el egy mondat a film elején,…
A cikk folytatódik: http://kulturmozaik.co.hu/filmek/2020/09/12/the-social-dilemma.html
- Hirdetés -